Umiejętności interpersonalne - Certyfikat nr: 00181/E/APW                                                                        

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, którzy chcą pogłębić swoje umiejętności interpersonalne. Poświęcone jest ono szczególnie tym umiejętnościom, które są przydatne w pracy, w radzeniu sobie m.in. w kontaktach zawodowych, współpracy z kolegami, współdziałaniu z przełożonymi.

W szkoleniu uczestnik dowie się, jak w efektywny sposób nawiązywać kontakt osobisty i zawodowy. Pozna też zasady kształtowania postawy empatycznej i asertywnej. Szczegółowo zostaną omówione zasady skutecznej komunikacji oraz korzystania z narzędzi komunikacji werbalnej i pozawerbalnej.

Ponadto uczestnik zdobędzie praktyczne informacje na temat pracy w zespole, nauczy się także rozpoznawać sytuacje konfliktowe i rozwiązywać je.

Ze szkolenia dowiedziałem się :
-
Czynniki sprzyjające nawiązywaniu kontaktów
-
Przeszkody utrudniające kontakty interpersonalne
-
Samoocena i jej wpływ na nawiązywanie kontaktów interpersonalnych
-
Empatia, czyli o współodczuwaniu
-
Społeczne aspekty zachowań empatycznych
-
Zrozumieć uczucia, czyli o emocjonalnych aspektach współodczuwania
-
Sztuka empatycznego słuchania, czyli o słuchaniu z sercem
-
Współodczuwanie, czyli o empatycznym współbrzmieniu z innymi
-
Asertywna postawa
-
Bariery w komunikacji
-
Czym jest zespół - czyli dlaczego współpraca buduje?
-
Jak pracować w zespole - czyli jak być lepszym członkiem zespołu
-
Grupowe podejmowanie decyzji
- Indywidualna reakcja na konflikt
- Analiza konfliktu
- Techniki rozwiązywania konfliktu