Techniki sprzedaży - Certyfikat nr: 136/2006     

W warunkach szybko zmieniających się realiów rynkowych i wciąż nasilającej się walki konkurencyjnej sprzedaż nie ogranicza się już jedynie do przekonania potencjalnego klienta do zakupu, lecz staje się formą partnerskiego doradztwa, z którego klient powinien wynieść przeświadczenie, że nasz produkt jest tym, którego rzeczywiście potrzebuje. Staje się to o tyle trudniejsze, że wymagania i oczekiwania klientów nieustannie wzrastają. Nie wystarczy już poprawnie zidentyfikować prawdziwe potrzeby klienta, lecz świadomie wykorzystywać techniki dostarczania klientowi prawdziwych, poszukiwanych przez niego wartości.

Adresatami szkolenia są osoby zajmujące się szeroko pojętą sprzedażą i obsługą klienta w firmie. Program seminarium jest zbudowany tak, aby przedstawić i ułatwić jego uczestnikom praktyczne przyswojenie polecanych zachowań, dających firmie sprzedaż swoich produktów i usług, a klientom tak cenną wartość jak zadowolenie. W programie znajdują się ćwiczenia praktyczne, których znaczenie jest tutaj szczególnie ważne. Szybkie reagowanie na bardzo różne sytuacje i różnych klientów wymaga konkretnych umiejętności, które można skutecznie posiąść jedynie wtedy, gdy prowadzi się odpowiedni trening.


Proponowane metody dydaktyczne są nastawione na bardzo praktyczne trenowanie poszczególnych technik obsługi klientów.
Tymi metodami są m.in.:

- odgrywanie scen handlowych rejestrowanych techniką video i następnie analizowanych
- uczestnictwo w testach dotyczących konkretnych zachowań handlowych
- wykład nastawiony na interakcyjną wymianę informacji angażujący uczestników do wypowiadania się, określania problemów i prezentowania własnych pomysłów
- rola pierwszego wrażenia
- metody nawiazywania kontaktów
- umiejetność stawiania pytań
- umiejętność aktywnego słuchania
- obserwacja klienta
- język werbalny i niewerbalny
- techniki badania potrzeb klientów
- przedstawianie oferty produktowej
- elementy negocjacji
- rozpoznawanie gotowości klienta do zakupu
- dopinanie sprzedaży
- pozostawienie dobrego wrażenia