Techniki sprzedaży - Certyfikat nr: 136/2006
W
warunkach szybko zmieniających się realiów rynkowych i wciąż
nasilającej się walki konkurencyjnej sprzedaż nie ogranicza się już
jedynie do przekonania potencjalnego klienta do zakupu, lecz staje się
formą partnerskiego doradztwa, z którego klient powinien wynieść
przeświadczenie, że nasz produkt jest tym, którego rzeczywiście
potrzebuje. Staje się to o tyle trudniejsze, że wymagania i oczekiwania
klientów nieustannie wzrastają. Nie wystarczy już poprawnie
zidentyfikować prawdziwe potrzeby klienta, lecz świadomie wykorzystywać
techniki dostarczania klientowi prawdziwych, poszukiwanych przez niego
wartości.
Adresatami szkolenia są osoby zajmujące się szeroko pojętą sprzedażą i
obsługą klienta w firmie. Program seminarium jest zbudowany tak, aby
przedstawić i ułatwić jego uczestnikom praktyczne przyswojenie
polecanych zachowań, dających firmie sprzedaż swoich produktów i
usług, a klientom tak cenną wartość jak zadowolenie. W programie
znajdują się ćwiczenia praktyczne, których znaczenie jest tutaj
szczególnie ważne. Szybkie reagowanie na bardzo różne
sytuacje i różnych klientów wymaga konkretnych
umiejętności, które można skutecznie posiąść jedynie wtedy, gdy
prowadzi się odpowiedni trening.
Proponowane metody dydaktyczne
są nastawione na bardzo praktyczne trenowanie poszczególnych
technik obsługi klientów.
Tymi metodami są m.in.:
- odgrywanie scen handlowych rejestrowanych techniką video i następnie analizowanych
- uczestnictwo w testach dotyczących konkretnych zachowań handlowych
- wykład nastawiony na
interakcyjną wymianę informacji angażujący uczestników do
wypowiadania się, określania problemów i prezentowania własnych
pomysłów
- rola pierwszego wrażenia
- metody nawiazywania kontaktów
- umiejetność stawiania pytań
- umiejętność aktywnego słuchania
- obserwacja klienta
- język werbalny i niewerbalny
- techniki badania potrzeb klientów
- przedstawianie oferty produktowej
- elementy negocjacji
- rozpoznawanie gotowości klienta do zakupu
- dopinanie sprzedaży
- pozostawienie dobrego wrażenia
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL