
Sztuka komunikacji 
Jest wiele zasad które określają, jak powinien wyglądać przekaz
komunikacyjny. Jedną z najważniejszych jest umiejętność słuchania. Mamy
jedne usta a dwoje uszu. Należy mówić połowę tego, co słuchać.
Podczas słuchania należy skierować pełną uwagę na rozmówcę.
Należy pochylić się delikatnie w kierunku klienta i delikatnie
potakiwać głową. Zanim coś powiemy poczekajmy – zróbmy
pauzę, aby rozmówca mógł spokojnie nabrać oddechu i
kontynuować swoją wypowiedź. Zadawać pytania otwarte. Im więcej
wykażemy zainteresowania, tym większą zyskamy przychylność.
Parafrazujmy, upewniając się czy dobrze zrozumieliśmy odebrany
komunikat.
Podczas szkolenia nauczyłem się:
- zadawania pytań
– parafrazowania słów rozmówcy
– wykazywania uwagi
– nie przerywania rozmówcy
– budowania zaufania
– rozwijania dyscypliny
- dopasowania do rozmówcy
- patrzenia z różnych pozycji percepcyjnych
- komunikacji niewerbalnej
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL