Radzenie sobie w sytuacji trudnej
Z 7-mio dniowego szkolenia dowiedziałem się:
• O umiejętności zachowania się w sytuacjach kryzysowych
• Jak ćwiczyć spokojnych, stanowczych i pozbawionych lęku metod obrony
• Jak zwiększyć umiejętności panowania nad sytuacją
• Jak swobodnie używać narzędzi pomagających w skutecznym porozumiewaniu się
• Jak praktycznie wykorzystać wiedzę na temat różnic indywidualnych
• Czym jest dla mnie sytuacja trudna
• Czym jest wewnętrzny dyskomfort psychiczny
Ponadto dowiedziałem się że:
- informacje o świecie dostajemy za pośrednictwem pięciu zmysłów: wzroku, słuchu, węchu,
dotyku i smaku.
- myślenie jest pomieszaniem tych pięciu zmysłów
- wszyscy posługujemy się tymi pięcioma zmysłami, ale
nie u wszystkich wygląda to identycznie
- ludzie myślący obrazami używają takich słów jak: zobaczyć, perspektywa,
patrzeć, jaskrawy, wizja, scena. Oraz zwrotów „Cieszę się, że możemy się zobaczyć” albo „Sprawa
jest niejasna”.
- każdy z nas odbiera i opisuje rzeczywistość za pośrednictwem preferowanego
kanału zmysłowego wyróżniamy wzrokowców, słuchowców i kinestetyków
- wzrokowcy widzą obrazy, mówią szybko, w rozmowie używają predykatów wzrokowych: widać, jasność, mglisty pomysł
dostrzega
- słuchowcy: chętnie obgadują sprawę, słuchają czy coś brzmi dobrze i są zainteresowani
jaki to znajdzie oddźwięk
- kinestetycy chwytają pomysł lub rozbierają go na czynniki, albo wyczuwają
postęp
- metaprogramy, , są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu
schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą Cię
rzeczywistość, myślisz oraz kierujesz swoim zachowaniem.
- roces komunikacji interpersonalnej przebiega zgodnie ze schematem:
Nadawca--- komunikat nadany--- Odbiorca--- komunikat odebrany--- reakcja zwrotna--- nadawca
komunikatu (który staje się odbiorcą reakcji zwrotnej)
- wewnętrzny głos dziecka (to wewnętrzny głos naszych pragnień)
- wewnętrzny głos rodzica (to wewnętrzny głos powinności i nakazów)
- wewnętrzny głos dorosłego (to głos najbardziej świadomy, ten głos podejmuje decyzje znając ich
zagrożenia i korzyści)
- żeby nasz komunikat dotarł do odbiorcy i do tego coś zmienił, powinien być:
nieoceniajacy i konkretny
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL