Blended learning - Certyfikat nr: 00002/E/APL
W
szkoleniu znalazłem najważniejsze informacje na temat blended
learningu. Główny nacisk położony jest na możliwości
wykorzystania różnych rodzajów przekazu wiedzy i
umiejętności.
Szkolenie zawiera, obok asynchronicznych modułów e-learning,
moduły stanowiące różne formy pracy grupowej i webquestu, dzięki
którym uczestnicy będą mogli samodzielnej nabywać umiejętności
przygotowywania się do uczenia w wykorzystaniem zróżnicowanych
metod oraz uczenia społecznościowego.
Zagadnienia szkolenia:
- samodzielne uczenie się, automotywacja do nauki, uczeń online, równowaga nauki i pracy oraz życia osobistego,
- cel szkolenia, formułowanie celu szkolenia, cele operacyjne,
- strategia blended learningu, wykorzystanie
blended learningu w małych firmach, wdrożenie systemu blended learning,
dobór rozwiązań,
- formy i metody szkoleń, kiedy zastosować e-learning, zaplanowanie szkolenia,
- efektywność szkolenia i jej pomiar, koszty szkolenia,
- znaczenie treści, dobór treści do różnych form uczenia, korzystanie z istniejących materiałów,
- treść szkolenia tradycyjnego, zaplanowanie
szkolenia, materiały dla uczestników, treści przekazywane przez
trenera, treści generowane przez uczestników,
- przygotowanie treści szkolenia e-learning,
wykorzystanie szkoleń tradycyjnych do tworzenia szkoleń e-learning,
techniczne przygotowanie szkolenia,
- formy zdalnego przekazywania treści, przygotowanie treści do Internetu,
- organizacja blended learningu, obowiązki
organizacyjne, zapewnienie komunikacji z uczestnikami szkoleń,
monitorowanie postępów i ukańczalność szkoleń,
- organizacja szkolenia w klasie, tradycyjne
metody prowadzenia szkoleń, odwrócona klasa, wykład
interaktywny, metody aktywizujące - doświadczenia i eksperymenty, praca
w grupach - odgrywanie ról i burza mózgów,
- udostępnianie materiałów bez wykorzystania platformy LMS, e-mail, blog, wiki, forum, moderowanie dyskusji,
- sposoby prowadzenia zajęć online, dyskusja
online a dyskusja twarzą w twarz, prowadzenie szkoleń synchronicznych,
moderator i uczestnicy,
- platformy e-learning, zapewnienie informacji
zwrotnej i wsparcia w uczeniu, rola mentora i tutora w prowadzeniu
szkoleń asynchronicznych,
- uczenie społecznościowe, uczenie się od innych, uczenie się przez uczenie innych, zalety i wady uczenia społecznościowego,
- kryteria wyboru narzędzi do uczenia zespołowego, narzędzia
ułatwiające współdzielenie zasobów i komunikację w
uczeniu społecznościowym, ogólnodostępne narzędzia służące do
komunikacji przez Internet
- rodzaje serwisów społecznościowych, rola
serwisów branżowych i tematycznych w uczeniu społecznościowym,
Akademia PARP jako portal społecznościowy,
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL